CIENCIA PARA GENTE CORRIENTE (2)

¿Se pueden clonar dinosaurios?

Si se pudiera, Michael Crichton tendría un Nobel en lugar de 5 negros escribiendo la misma mierda una y otra vez.

Por el momento no disponemos de ADN de dinosaurio ni sabemos dónde buscarlo. En 1999, el prestigioso geólogo texano Jeremiah Stradsford decidió empezar a buscar en el jardín de la casa de sus padres, pero abandonó la tarea tras encontrar los cuerpos de 12 putas decapitadas. Su padre fue condenado a muerte y él cambió la geología por el crack, que es más caro pero, como él mismo dejó escrito, “me garantiza que veo dinosaurios”.

¿Por qué tienen pezones los hombres?

Éste es uno de los grandes misterios evolutivos, dado que los pezones masculinos no sirven para nada y tienen, de hecho, un aspecto más bien ridículo. Hay quien sostiene que los hombres tienen pezones para que vean alguno además de los de de su mujer, si bien esta teoría es indemostrable.

Otra hipótesis apunta a que los hombres tiene pezones como antesala a un futuro desarrollo de las glándulas mamarias. Esta tesis está apoyada en el hecho de que, a medida que un hombre envejece, tiende a desarrollar una suerte de mamellas que, si bien nunca resultan tan atractivas como las femeninas, depiladas, a oscuras y borracho pueden llegar a colar.

¿Puede estar involucionando la especie humana?

Teóricamente la involución no existe, dado que eso presupondría que un estadío evolutivo es “mejor” que otro. Teóricamente. Pero luego pones la televisión, y la teoría se derrumba.

Una de las grandes cuestiones científicas por resolver es cómo puede ser que, tras miles de años de evolución, siga habiendo tantísimos gilipollas por el mundo. Algunos estudiosos lo achacan al azar. Otros, sin embargo, utilizan la existencia de imbéciles para invalidar la teoría evolutiva de Darwin y poner en valor la teoría creacionista. La existencia de idiotas, por tanto, explicaría la existencia de Dios.

Más ciencia para gente corriente, aquí.

61 comentarios

  • todavía estás a tiempo de borrar esta entrada. Apenas nadie la ha leido aún.

    Muy mala

  • A mi empieza a parecerme que siempre escribes lo mismo. Demasiado efectismo agota, no me ha hecho reir. Un saludo desde A Coruña.

  • Posiblemente, una de tus peores entradas. Pero aún así, haciendo media tu blog es de los mejores de España. ¡Un saludo!

  • «La existencia de idiotas, por tanto, explicaría la existencia de Dios.»
    Por frases como ésta me encantaría no ser hetero para pedirte matrimonio. Pero me gustan las mujeres sin distinción de número de pechos. Sigue así.

  • ¿Puede estar involucionando la especie humana?

    Buena pregunta. Te recomiendo las “leyes fundamentales de la estupidez humana”, de Carlo Maria Cipolla.

    LAS LEYES FUNDAMENTALES DE LA ESTUPIDEZ HUMANA

    La Primera Ley Fundamental: » Siempre e inevitablemente cada uno de nosotros subestima el número de individuos estúpidos que circulan por el mundo».

    La Segunda Ley Fundamental: » La probabilidad de que una persona determinada sea estúpida es independiente de cualquier otra característica de la misma persona».

    La segunda ley fundamental, que perduraba a través de los siglos, no se cumple desde que Rubalcaba implantó la LOGSE.

  • CIPOLLA: «Tanto si uno se dedica a frecuentar los círculos elegantes como si se refugia entre los
    cortadores de cabezas de Polinesia, si se encierra en un monasterio o decide pasar el
    resto de su vida en compañía de mujeres hermosas y lujuriosas, persiste el hecho de que
    deberá enfrentarse al mismo porcentaje de gente estúpida, porcentaje que (de acuerdo
    con la Primera Ley y sumándole el efecto LOGSE) superará siempre las previsiones más pesimistas.»

  • Es un poco auto-referente que los creacionistas encuentren en los idiotas la clave para su teoría, no?.

  • Cuando despertó, el dinosaurio todavía estaba allí pellizcándole los pezones.

  • ¿Lo de Cipolla es su nombre real?

    Joder, la de pareados que tendría que aguantar en su edad escolar. Casi tantos como el troll mutante que habita en este blog, y si os fijais ambos comparten destino: Uno escribiendo sobre la estupidez desde el plano teórico, y el otro realizando una aplicación práctica metodológicamente impecable de dichos contenidos.

  • Lo de Cipolla, bueno, hay que saber que en otros idiomas pues no rima.

  • buen morro, vaya enano mental. Llevabas unos días comportándote correctamente hasta que no has podido resistir más y has invocado al troll.

    Lo más chocante es que aún no te has dado cuenta de que el troll eres tú. Ya sabes, como al final de «El sexto sentido», que se descubre que Bruce Willis era un troll.

  • Cada día que amanece el numero de Gilipollas crece…
    El grifo es el rey.

  • «La existencia de idiotas, por tanto, explicaría la existencia de Dios». Y como Dios nos creó a su imagen y semejanza, Dios es idiota.

  • 1) La entrada? Crack! Pero para eso desde luego no tengo que venir yo a decirlo.
    2) Esto sería impensable que apareciera en la columna de ningún periódico… si hemos inventado internet y dejado un hueco así, igual no somos tan idiotas?
    3) Skynet me programó para que escribiera esto.
    4) Ya en serio. Alguien que sea de ciencias que comente lo de los pezones masculinos, la verdad es que son como el apéndice…

  • A mí este asunto me parece demasiado serio como para frivolizar de esta manera.

    Si se llegasen a obtener pruebas de que existieron dinosaurios con pezones, toda la teoría evolutiva se iría a tomar viento.

  • «La existencia de idiotas, por tanto, explicaría la existencia de Dios.» Y viceversa.

  • Aunque me tachen de dinosaurio, debo decir que si a un hombre le crecen mamellas es que ha involucionado a mujer.

  • Los dinosaurios generaron pezones para despertar cierta simpatía en Chuck Norris, pero no les funcionó…

  • Los dinosaurios fueron enterrados por el Diablo para dar pábulo a la herejía evolucionista. ¡Tócate los pezones!

  • La respuesta a todas tus preguntas está en la Biblia: sin pezones no hay paraíso.

  • Michael Crichton no tendría un Nobel ni 5 negros. Mas que nada porque esta muerto. Has perdido un cadaver.

  • perdón, eso de que los pezones masculinos no sirven para nada es una gran metira, son supersensibles a muchos nos gusta que nos los pellizquen y/o muerdan, pruebalo, no te arrepentiras

  • Venga va, pequeño bastardo, confiesa cuál era tu apodo en el colegio. Es el primer paso para que lo superes. Todos te ayudaremos.

  • dejar de llegarse al rabo con la boca (o viceversa) no lo llamaría yo evolución. ni siquiera me gustan los plátanos…

  • Juas, buenmorro, ¡cómo te va la marcha! Todavía no sé cuál es tu caso: el de la puta que se mete a monja o el de la monja que se mete a puta.

  • Buen-porro el que se han fumado juntos buenorro y buenporro. Esto es horroroso, ya no coordinan nada. No se puede desvariar así, en cualquier trabajo hay que ser serio y profesional, y en el de troll de blog, aún mas.

    Menos mal que aún quedamos algunos tarados que comentamos aquí con profesionalidad y por amor al arte, fundamentalmente porque estamos enfermos.

  • Ya me voy enterando buenorro, con tu, ciertamente, impecable descripción (realizada antes de fumar, supongo): «CI-POLLA escribiendo sobre la estupidez desde el plano teórico, y el troll realizando una aplicación práctica metodológicamente impecable de dichos contenidos.» Simplemente perfecta.

  • No sé nada de dinosaurios, en verdad no me interesan nada (ni tan siquiera Fraga), pero hombre, sé que eran reptiles y ponían huevos, y que también tendrían huevos, supongo, así que ¿cómo iban a tener pezones si no eran mamíferos?

    Y los hombres tienen pezones porque en verdad son mujeres que no llegaron a serlo. En principio todos éramos hembras. De su primitivo ser femenino el hombre conserva los pezones y las neuronas, ambos con sensibilidad.

  • Menos mal, por fin he comprendido por qué los hombres tienen pezones:

    «Los embriones de ambos sexos se desarrollan en forma idéntica durante los primeros dos meses de gestación, y sólo a partir de ese momento el desarrollo anatómico y fisiológico se diferencia para resultar en la formación de los fenotipos femenino y masculino. Esta divergencia está codificada por el par de cromosomas sexuales, que en la hembra son XX y en el macho XY. El sexo cromosómico se establece en el momento de la concepción, y la presencia del cromosoma Y dirige el desarrollo de testículos y luego de las características secundarias masculinas. En ausencia de las secreciones de los testículos el embrión se desarrollará anatómicamente en forma femenina. Esto se conoce como la teoría de Jost, o del control endocrino de la diferenciación sexual de gonadas y otras estructuras. El embrión indiferenciado es femenino por naturaleza, y solamente en presencia de hormonas testiculares se induce la conversión del embrión indiferenciado en un fenotipo masculino. O, como dicen algunos, el sexo femenino es el default.»

  • Por eso, en la práctica, es lo mismo un micropene que un maxiclítoris.

  • Buenísima esta entrada.

    Me he reído un montón con lo de la involución humana. Estaría bien que hicieras tambien «Filosofía para gente corriente». Da para mucho!!

    Un saludo

  • Buenorro tio, los que pensamos que apestas somos varios asi que no dirijas tus mensajes contra solo uno, Buenporro mola pero solo porque se mete con Buenorro, de paso El Grifo también apesta.

  • Lambada
    From Wikipedia, the free encyclopedia
    Jump to: navigation, search
    For other uses, see Lambada (disambiguation).
    Lambada ( pronunciation (help·info)) is a Brazilian dance for couples. The dance became internationally popular in the late 80s, specially in latin america and caribean countries. It has forerunners such as forró, salsa, merengue, maxixe, and the carimbó.

    Contents [hide]
    1 Origins
    1.1 Carimbó dance
    1.2 The word Lambada
    1.3 Two-beat dance style
    1.4 The Lambada music
    2 Lambada in Bahia
    2.1 Lambada dance a four-beat dance style
    2.2 Bahian carnival
    3 International popularity
    3.1 Lambada hit by Kaoma
    3.2 Other Lambada musicians
    3.3 Lambada in south-east Brazil
    4 Relation to Maxixe
    5 Evolution of the Lambada dance
    5.1 Early interpretations of the Lambada dance
    5.2 The Lambada danced to different styles of music
    5.3 Zouk-Lambada
    6 Films
    7 Lambada media files
    8 See also
    9 References
    10 External links

    [edit] Origins

    [edit] Carimbó dance
    Main article: Carimbó
    From the time Brazil was a Portuguese colony (which happened between year 1500 a.c. till 1822 a.c.) there was a common dance in the north part of the country called Carimbó. It was a loose and very sensual dance in which the woman tried to cover the man with many spins and rounded skirts. The music was played mainly among beats of drums made of trunks of wood, thinned by fire.

    As time passed, the dance changed, as did the music itself. It had many influences from the Caribbean music due to its geographical proximity, and a reminder of this is that even today one can listen to Caribbean radio stations when in the northern states of Brazil such as Amapá. This strong relation also generated some new rhythms like the Sirimbó and the Lari Lari, and so it changed forever the way the Carimbó was danced.

    [edit] The word Lambada
    After a while, a local radio station from Belém (Pará’s capital city) started to call these new type of music as «the strong beated rhythm» and «the rhythms of Lambada» (Lambada means «strong slap» or «hit» in Portuguese). This last name «Lambada» had a strong appeal and began to be associated with this new emerging face of an old dancing style.[1]

    The word Lambada is of obscure etymology, and in Brazilian Portuguese it may refer to the wave-like motion induced in a whip. This flowing wave motion is reproduced by the dancer’s bodies, and is one of the main elements that distinguish Lambada from other Latin dances.[2]

    [edit] Two-beat dance style
    Around 1983 the Carimbó dance started once more to be danced in couples, in a 2-beat style, something very close to Merengue, but with many spins.

    [edit] The Lambada music
    Aurino Quirino Gonçalves, or simply Pinduca is a Brazilian musician. He is a very well known singer at the north of Brazil (Amapá and Pará area), where it is strongly believed he is the true father of the Lambada music.

    Pinduca is a musician and composer of mainly Carimbó. He is the singer and composer of the «King of Carimbó» (as it is affectionately known) and he created rhythms, such as: Sirimbó, Lári-Lári, Lambada and Lamgode.

    The musician and composer of carimbó, Pinduca, launched in 1976, a song entitled Lambada (Sambão), track number 6 of the LP No embalo of carimbó and sirimbó vol. 5. It is the first recording of a song under the label of Lambada in the history of Brazilian popular music.

    Some support the version that the guitarist and composer Master Vieira, the inventor of the guitarrada, would also be the creator of the Lambada music. His first official disc, Lambada of Quebradas, was recorded in 1976 but officially launched two years later, in 1978. [3]

    In the 1980s, the fusion between the metallic and electronic music from Caribbean brought again a new face to the Carimbó. This style started to be played throughout the north-eastern region of Brazil (a place well known for its tourist approach), although this new Carimbó went with the name of Lambada.

    EL GRIFO ES UN PUTO SUBNORMAL, ME CAGO EN SU PUTA MADRE

  • Lambada
    From Wikipedia, the free encyclopedia
    Jump to: navigation, search
    For other uses, see Lambada (disambiguation).
    Lambada ( pronunciation (help·info)) is a Brazilian dance for couples. The dance became internationally popular in the late 80s, specially in latin america and caribean countries. It has forerunners such as forró, salsa, merengue, maxixe, and the carimbó.

    Contents [hide]
    1 Origins
    1.1 Carimbó dance
    1.2 The word Lambada
    1.3 Two-beat dance style
    1.4 The Lambada music
    2 Lambada in Bahia
    2.1 Lambada dance a four-beat dance style
    2.2 Bahian carnival
    3 International popularity
    3.1 Lambada hit by Kaoma
    3.2 Other Lambada musicians
    3.3 Lambada in south-east Brazil
    4 Relation to Maxixe
    5 Evolution of the Lambada dance
    5.1 Early interpretations of the Lambada dance
    5.2 The Lambada danced to different styles of music
    5.3 Zouk-Lambada
    6 Films
    7 Lambada media files
    8 See also
    9 References
    10 External links

    [edit] Origins

    [edit] Carimbó dance
    Main article: Carimbó
    From the time Brazil was a Portuguese colony (which happened between year 1500 a.c. till 1822 a.c.) there was a common dance in the north part of the country called Carimbó. It was a loose and very sensual dance in which the woman tried to cover the man with many spins and rounded skirts. The music was played mainly among beats of drums made of trunks of wood, thinned by fire.

    As time passed, the dance changed, as did the music itself. It had many influences from the Caribbean music due to its geographical proximity, and a reminder of this is that even today one can listen to Caribbean radio stations when in the northern states of Brazil such as Amapá. This strong relation also generated some new rhythms like the Sirimbó and the Lari Lari, and so it changed forever the way the Carimbó was danced.

    [edit] The word Lambada
    After a while, a local radio station from Belém (Pará’s capital city) started to call these new type of music as «the strong beated rhythm» and «the rhythms of Lambada» (Lambada means «strong slap» or «hit» in Portuguese). This last name «Lambada» had a strong appeal and began to be associated with this new emerging face of an old dancing style.[1]

    The word Lambada is of obscure etymology, and in Brazilian Portuguese it may refer to the wave-like motion induced in a whip. This flowing wave motion is reproduced by the dancer’s bodies, and is one of the main elements that distinguish Lambada from other Latin dances.[2]

    [edit] Two-beat dance style
    Around 1983 the Carimbó dance started once more to be danced in couples, in a 2-beat style, something very close to Merengue, but with many spins.

    [edit] The Lambada music
    Aurino Quirino Gonçalves, or simply Pinduca is a Brazilian musician. He is a very well known singer at the north of Brazil (Amapá and Pará area), where it is strongly believed he is the true father of the Lambada music.

    Pinduca is a musician and composer of mainly Carimbó. He is the singer and composer of the «King of Carimbó» (as it is affectionately known) and he created rhythms, such as: Sirimbó, Lári-Lári, Lambada and Lamgode.

    The musician and composer of carimbó, Pinduca, launched in 1976, a song entitled Lambada (Sambão), track number 6 of the LP No embalo of carimbó and sirimbó vol. 5. It is the first recording of a song under the label of Lambada in the history of Brazilian popular music.

    Some support the version that the guitarist and composer Master Vieira, the inventor of the guitarrada, would also be the creator of the Lambada music. His first official disc, Lambada of Quebradas, was recorded in 1976 but officially launched two years later, in 1978. [3]

    In the 1980s, the fusion between the metallic and electronic music from Caribbean brought again a new face to the Carimbó. This style started to be played throughout the north-eastern region of Brazil (a place well known for its tourist approach), although this new Carimbó went with the name of Lambada.

    EL GRIFO ES UN PUTO SUBNORMAL, ME CAGO EN SU PUTA MADRE

  • Lambada
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    For other uses, see Lambada (disambiguation).
    Lambada ( pronunciation (help·info)) is a Brazilian dance for couples. The dance became internationally popular in the late 80s, specially in latin america and caribean countries. It has forerunners such as forró, salsa, merengue, maxixe, and the carimbó.

    Contents [hide]
    1 Origins
    1.1 Carimbó dance
    1.2 The word Lambada
    1.3 Two-beat dance style
    1.4 The Lambada music
    2 Lambada in Bahia
    2.1 Lambada dance a four-beat dance style
    2.2 Bahian carnival
    3 International popularity
    3.1 Lambada hit by Kaoma
    3.2 Other Lambada musicians
    3.3 Lambada in south-east Brazil
    4 Relation to Maxixe
    5 Evolution of the Lambada dance
    5.1 Early interpretations of the Lambada dance
    5.2 The Lambada danced to different styles of music
    5.3 Zouk-Lambada
    6 Films
    7 Lambada media files
    8 See also
    9 References
    10 External links

    [edit] Origins

    [edit] Carimbó dance
    Main article: Carimbó
    From the time Brazil was a Portuguese colony (which happened between year 1500 a.c. till 1822 a.c.) there was a common dance in the north part of the country called Carimbó. It was a loose and very sensual dance in which the woman tried to cover the man with many spins and rounded skirts. The music was played mainly among beats of drums made of trunks of wood, thinned by fire.

    As time passed, the dance changed, as did the music itself. It had many influences from the Caribbean music due to its geographical proximity, and a reminder of this is that even today one can listen to Caribbean radio stations when in the northern states of Brazil such as Amapá. This strong relation also generated some new rhythms like the Sirimbó and the Lari Lari, and so it changed forever the way the Carimbó was danced.

    [edit] The word Lambada
    After a while, a local radio station from Belém (Pará’s capital city) started to call these new type of music as «the strong beated rhythm» and «the rhythms of Lambada» (Lambada means «strong slap» or «hit» in Portuguese). This last name «Lambada» had a strong appeal and began to be associated with this new emerging face of an old dancing style.[1]

    The word Lambada is of obscure etymology, and in Brazilian Portuguese it may refer to the wave-like motion induced in a whip. This flowing wave motion is reproduced by the dancer’s bodies, and is one of the main elements that distinguish Lambada from other Latin dances.[2]

    [edit] Two-beat dance style
    Around 1983 the Carimbó dance started once more to be danced in couples, in a 2-beat style, something very close to Merengue, but with many spins.

    [edit] The Lambada music
    Aurino Quirino Gonçalves, or simply Pinduca is a Brazilian musician. He is a very well known singer at the north of Brazil (Amapá and Pará area), where it is strongly believed he is the true father of the Lambada music.

    Pinduca is a musician and composer of mainly Carimbó. He is the singer and composer of the «King of Carimbó» (as it is affectionately known) and he created rhythms, such as: Sirimbó, Lári-Lári, Lambada and Lamgode.

    The musician and composer of carimbó, Pinduca, launched in 1976, a song entitled Lambada (Sambão), track number 6 of the LP No embalo of carimbó and sirimbó vol. 5. It is the first recording of a song under the label of Lambada in the history of Brazilian popular music.

    Some support the version that the guitarist and composer Master Vieira, the inventor of the guitarrada, would also be the creator of the Lambada music. His first official disc, Lambada of Quebradas, was recorded in 1976 but officially launched two years later, in 1978. [3]

    In the 1980s, the fusion between the metallic and electronic music from Caribbean brought again a new face to the Carimbó. This style started to be played throughout the north-eastern region of Brazil (a place well known for its tourist approach), although this new Carimbó went with the name of Lambada.

    EL GRIFO ES UN PUTO SUBNORMAL, ME CAGO EN SU PUTA MADRE

  • A ver si es que los idiotas follan más, por eso de que salen en la TV, y por eso se multiplican rápido.

  • Glorious info here. This fascinating post made me smile. Possibly should you throw in a couple of footage it would make the whole thing more interesting. Anyway, in my language, there are not much good source like this.

  • Teniendo en cuenta lo bien que les va a algunos gilipollas en la vida por el hecho de serlo (vease Gran Hermano, por ejemplo), la teoría evolutiva explica perfectamente su elevado número en nuestra sociedad.

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